The Fenty Beauty Edit.


To say the internet lost its mind when Rihanna announced her new beauty range would be a huge understatement and I think the main reason why Fenty Beauty has been doing so well right from the get-go is the inclusive shade range that screams loud and clear that beauty is for everyone. Sure the millennial pink packaging and beautiful honeycomb design are very eye-catching, but it's this fresh approach to beauty that really makes Fenty stand out from the crowd. Today I want to share my thoughts on the products I own.

The real stand out product in my eyes is the Killawatt Freestyle Highlighter Duo, which features two powder highlighters, one more work appropriate and suited for the day, and the other more sparkly and fun for the evening. I chose the lightest shade Lighting Dust & Fire Crystal which translates into a silver-ish nude glow on the skin and is perfect for my fair complexion. What I like the most about this product is that it provides a soft understated glow - even if it can be layered for higher intensity, it's not your typical can-be-seen-from-space extreme illuminator - and for this reason it's very beginner friendly and definitely more versatile.

Since brushes are probably my number 1 weakness, it made sense for me to grab the Full Bodied Foundation Brush 110 without a second thought and I must say I'm pretty smitten with this brush. Not only it looks so pretty with the mirror finish ferrule and the pale pink handle and bristles, but it blends creams and liquids like a dream. The synthetic bristles are tightly packed and yet unbelievably soft against the skin and they get into every nook and cranny with ease, providing an air brush finish that is not so different from what a blending sponge would give. 


Cream products are a fantastic option to sculpt and add colour to the face in a quick and flattering way, so I was really excited to try the Match Stix Trio. These are multi-purpose cream product - available both individually and in sets of three - that come in an array of shades, either matte or shimmery, to be used to highlight, bronze or contour the face, as well as blush and concealer depending on your skin tone.

The contour Stix is my favourite out of the three I own. I got Amber, a beautiful medium ashy brown which is a great shade for fair and light complexions. This blends beautifully over foundation and gives soft definition thanks to a semi-sheer formula that makes sculpting fairly simple.
Unfortunately I haven't had the best experience with the concealer shade Linen, as it picks on all my dry bits and flakiness around the face and is not particularly kind to my under-eyes either. To me the formula feels a little dry and looks cakey, but I've got the feeling it would perform better on more normal and oilier complexions.
Last but not least, I like Starstruck better on the eyes as a wash of colour rather than on the cheeks, as the shimmer isn't as refined as I'd like and while the frosty pink base colour blends away, the chunks of glitters look very harsh on the skin.

This little taste of the range has definitely left me wanting for more. Next on my list are the lip products - Uncensored Stunna Lip Paint looks divine, and I'm curious to see if Fenty Glow Gloss Bomb will make me fall in love with glosses once again.

Have your tried anything from Fenty Beauty?


***

Dire che la comunità beauty ha perso la testa quando Rihanna ha annunciato il lancio della sua linea makeup sarebbe un eufemismo e credo che la ragione principale di questo successo sia la gamma di tonalità più che inclusiva, che comunica con decisione che il makeup è davvero per tutti. Il packaging rosa chiaro ed il delizioso design a nido d'ape sono certamente favolosi, ma è questo fresco approccio al mondo beauty che fa sì che Fenty si distingua dalla folla. Oggi vi parlo dei prodotti che ho provato.

Il prodotto che spicca di più per me è il Killawatt Freestyle Highlighter Duo, che include due illuminanti in polvere setosa, uno più appropriato per il giorno e l'altro più scintillante e divertente per la sera. Ho scelto la tonalità più chiara Lighting Dust & Fire Crystal che sulla pelle si traduce in un bagliore leggermente rosato che si fonde con l'incarnato ed è perfetto per la mia pelle chiara. Ciò che mi piace di più di questo prodotto è la luminosità elegante e delicata che dona alla pelle - anche se si può modulare per un risultato più intenso, non è il tipico illuminante estremo che si vede dallo spazio - e per questa ragione è davvero adatto a tutti e sicuramente più versatile.

Siccome i pennelli sono la mia debolezza numero 1, non ho mai avuto dubbi sul fatto che il Full Bodied Foundation Brush 110 dovesse diventare parte della mia collezione e devo dire di essere incantata da questo pennello. Non solo è splendido con la ghiera effetto specchio e setole e manico rosa pallido, ma sfuma creme e liquidi a meraviglia. Le setole sintetiche sono dense eppure così delicate sulla pelle, e raggiungono ogni angolo del viso con facilità, applicando il prodotto con un finish professionale non tanto dissimile da quello che si può ottenere con una spugna.

I prodotti in crema sono una fantastica opzione per scolpire e aggiungere colore al viso rapidamente e in modo naturale, e per questo non vedevo l'ora di provare il Match Stix Trio in Light 100. Gli Stix sono prodotti multiuso in crema - acquistabili sia individualmente sia in set di 3 - disponibili in una vasta gamma di tonalità opache e luminose da utilizzare per illuminare e definire le curve del viso, e persino come blush, bronzer o correttore a seconda dell'incarnato.

Lo stick per il contouring è il mio preferito tra quelli che possiedo. Si tratta di Amber, un bellissimo marrone medio freddo che è ideale per le carnagioni chiare e pallide. Si fonde alla perfezione con la base e definisce delicatamente grazie ad una formula semi-trasparente che rende il contouring piuttosto semplice. Sfortunatamente la mia esperienza con il correttore Linen non è stata così positiva, perché evidenzia tutte le pellicine e le zone più secche del viso e non è neppure particolarmente gentile con il mio contorno occhi. Per me la formula è troppo asciutta e pastosa, ma ho la sensazione che potrebbe comportarsi meglio su pelli meno secche e miste.
Ultimo ma non meno importante, preferisco Starstruck come ombretto invece che sulle guance come illuminante, perché l'iridescenza non è fine come vorrei e mentre la base rosa perlata si sfuma fino a diventare quasi una polvere, le particelle glitter rimangono molto visibili sulla pelle.

Questo piccolo assaggio della linea mi ha decisamente invogliato a provare il resto. I prossimi nella mia lista sono i prodotti labbra - Uncensored Stunna Lip Paint sembra divino, e sono curiosa di scoprire se Fenty Glow Gloss Bomb sarà capace di riconvertirmi ai lip gloss.

Avete già provato Fenty Beauty?