What I got for Christmas.


Being the nosy monkey I am, 'What I got for Christmas' posts are some of my favourites to read as I absolutely love seeing what other people found under their Christmas tree, and they also are an awesome place to find inspiration on how to spend Christmas money. I know it's about time I let go of the Holiday season and put away the decorations, but before we wrap up it for good, I wanted to share some of the beautiful treats I got from my family and friends this year.

My dad spoiled me absolutely rotten with some great films for our traditional Holiday binge watch and so many pretty books this year. I love thumbing through beauty guides and I was so happy to get Louise Young's Timeless, a collection of gorgeous iconic hair and makeup looks with historical insights and step by step tutorials. I also got a few novels for my bedtime reads and two workbooks, Style your brand and The Working woman's hand-book, that should come in handy for the rebranding I had in mind for 2018.
Dad also surprised me with this Niffler Funko Pop, which is the most adorable thing, and a new power bank for my phone - pink, of course, cause he knows me so well - which is a total life-saver as it holds 3 full charges and yet is so lightweight it's perfect to carry around in my purse.

I've mentioned before how much I enjoy cosy gifts and I was so happy to unwrap my new slippers - secret grandma alert! -. These are extra snug and so wonderfully soft and fluffy it feels as I'm walking on a cloud, and I never ever want to take them off. Also for the house, I got the gorgeous Rifle paper co. Calendar that really got me excited for the new year. I can't get over how gorgeous the prints are and I look forward to styling them in my instagram flatlays as the year goes by.

My dear friend Elena knows Anthropologie is hands down one of my absolute favourite stores and how obsessed I am with anything personalized. She picked for me the gorgeous Gold Monogram Mug I've been eyeing up for ages, and a very instagrammable Coaster, perfect to store all my dainty rings.

Just in time for Christmas I got my Missoma Black Friday order with the Large Horn Necklace I've been lusting over for the longest time and I'm so chuffed with it, even if it's technically a self-gift. Treat yourself, right? Little dainty jewellery pieces like this one are my favourite thing to wear as I feel like they really add a special touch to any outfit but are still simple enough for every day.

As for beauty, the Hourglass Ambient Lighting palette in Surreal Light is the most exciting thing I've received. I'm so thrilled to finally have this as I decided to skip on it last year and I've been regretting it ever since. I've also received a bottle of Elizabeth Arden White Tea, which is a lovely clean fragrance, and the Charlotte Tilbury Magic Complexion Brush, which is the most gorgeous addition to my brush collection.
And of course it wouldn't be Christmas without a little bit of Lush. I got a fresh new tub of Sleepy Body lotion, which is my favourite thing to slather on before bed, and a couple lovely bath bombs that I put to good use already.

What did you get for Christmas?

***

Siccome sono una scimmia curiosa, i post 'Che cosa ho ricevuto per Natale' sono tra i miei preferiti da leggere perché adoro scoprire cosa le altre persone hanno trovato sotto l'albero e sono tra l'altro un'ottima fonte d'ispirazione per le spese pazze dei saldi. So che ormai è ora di mettere via le decorazioni e archiviare le Feste, ma prima di lasciarle andare definitivamente, volevo condividere con voi alcuni dei meravigliosi regali che ho ricevuto quest'anno.

Papà mi ha coccolato con dei bellissimi film per la nostra tradizionale maratona natalizia, ed una montagna di libri. Adoro sfogliare manuali beauty e sono stata felicissima di spacchettare Timeless di Louise Young, una collezione di look e acconciature iconici accompagnati da dettagli storici e tutorial passo-passo. Ho anche ricevuto alcuni romanzi per le mie letture serali e due guide, Style your brand e The Working woman's hand-book, che mi saranno utili per il rilancio del blog che avevo in mente per il 2018.
Mi ha anche sorpreso con questo Snaso Funko Pop, che è la cosa più adorabile di sempre, e una nuova power bank - rosa, naturalmente, perché mi conosce bene - per instagrammare tutto il giorno senza paura di restare a secco.

Ho già accennato un paio di volte a quanto adori i regali comodi e coccolosi, per cui sono stata felicissima di ricevere delle nuove pantofole - allarme vecchietta! -. Sono caldissime e così meravigliosamente morbide che mi sembra di camminare su una nuvola e vorrei tenerle ai piedi per sempre. Sempre per la casa ho ricevuto il Calendario Rifle Paper co. che mi ha reso davvero impaziente per l'arrivo del 2018. Le stampe sono una più bella dell'altra e non vedo l'ora di inserirle nei miei flatlay di mese in mese.

La mia carissima amica Elena sa che Anthropologie è uno dei miei negozi preferiti e che impazzisco per le personalizzazioni. Per me ha scelto una stupenda tazza con monogramma dorato che desideravo da una vita, e un sottobicchiere molto instagrammabile che tra una foto e l'altra è perfetto per conservare i miei anelli.

Appena in tempo per il Natale ho anche ricevuto il mio ordine Missoma fatto in occasione del Black Friday con il Large Horn Necklace che era in cima alla mia wishlist da mesi. E' stato una bellissima sorpresa, anche se tecnicamente me lo sono auto-regalato. Trattiamoci bene ogni tanto, no? Adoro gli accessori piccoli e delicati come questa collana per impreziosire qualunque outfit, perché donano quel non so che in più ma sono comunque abbastanza semplici per tutti i giorni.

Per quanto riguarda il beauty, la palette Hourglass Surreal Light è senza dubbio il regalo più elettrizzante che abbia ricevuto. Sono così felice di averla tra le mani perché l'anno scorso ho deciso di non acquistarla e me ne sono pentita quasi immediatamente. E' proprio vero che niente ci ossessiona come le cose che non abbiamo comprato. Ho anche ricevuto una bottiglia di White Tea di Elizabeth Arden - grazie Giulia! - che ha un profumo delicato di lenzuola pulite, e il Magic Complexion Brush di Charlotte Tilbury, che è un'aggiunta meravigliosa per la mia collezione di pennelli.
Per finire, non sarebbe Natale senza un pizzico di Lush. Ho ricevuto un bel barattolone di Sleepy Body lotion, che è la mia crema preferita da spalmare prima di dormire, e un paio di deliziose bombe da bagno che mi hanno coccolato nelle fredde sere di dicembre.

Qual è il regalo che vi ha reso più felici questo Natale?

2 commenti:

  1. Quella tazza è adorabile! *__* come lo è il Pop dello Snaso! Io sono una collezionista di Pop Funko <3 ihihih...Per rimanere in tema regali, ho ricevuto, tra gli altri, una bellissima Photo Station per scattare anche la sera senza luci dal mio ragazzo! Ancora non ci credo eeheheh...
    un bacio!

    RispondiElimina
  2. Amazing post dear, I really like it!
    Your blog is amazing, we should follow each other on GFC and Instagram. Let me know in the comments on my blog. xoxo

    blog
    instagram

    RispondiElimina